Access the full text.
Sign up today, get DeepDyve free for 14 days.
R. Weidenhagen, K. Gruetzner, T. Wiecken, F. Spelsberg, K. Jauch (2008)
Endoscopic vacuum-assisted closure of anastomotic leakage following anterior resection of the rectum: a new methodSurgical Endoscopy, 22
W. Bemelman (2009)
UvA-DARE ( Digital Academic Repository ) Vacuum assisted closure in coloproctology Bemelman
Jennifer Blumetti, V. Chaudhry, L. Prasad, H. Abcarian (2012)
Delayed transanal repair of persistent coloanal anastomotic leak in diverted patients after resection for rectal cancerColorectal Disease, 14
WA Bemelman (2009)
Vacuum assisted closure in coloproctologyTech Coloproctol, 13
dien konnten zeigen, dass anhand des sche Operation bei Morbus Crohn mit Literatur individuellen Risikoprofils eines Patien- geringer Morbidität durchgeführt wer- 1. Gionchetti P, Dignass A, Danese S et al (2017) ten die medikamentöse Rezidivprophy- den kann. Entzündliche Veränderungen 3rd European Evidence-based Consensus on the laxe zu wählen ist [5, 6]. am Resektionsrand und das Rauchen Diagnosis and Management of Crohn’s Disease In diesem Zusammenhang sind die müssen bei der Rezidivprophylaxe be- 2016: Part 2: surgical management and special situations.JCrohnsColitis11:135–149 Ergebnisse der vorliegenden Studie zu rücksichtigt werden. Eine Empfehlung 2. Panteleimonitis S, Ahmed J, Parker T et al werten: Die entzündlichen Veränderun- einer radikaleren Operationsweise kann (2017) Laparoscopic resection for primary and gen an der Resektionsgrenze sind bei der unter Berücksichtigung anderer Studien recurrent Crohn’s disease: a case series of over 100 consecutivecases.IntJSurg47:69–76 Wahl der medikamentösen Rezidivpro- jedoch nicht abgeleitet werde. 3. Fazio VW, Marchetti F, Church M et al (1996) phylaxe zu berücksichtigen. Wie die Stu- Effect of resection margins on the recurrence of die auch belegen konnte, ist das fortge- Crohn’s disease in the small bowel. A randomized Korrespondenzadresse controlledtrial. Ann Surg 224:563–571 (discussion setzte Rauchen ein starker Risikofaktor 571-3) Prof. Dr. S. Fichtner-Feigl für ein Rezidiv.
coloproctology – Springer Journals
Published: May 29, 2018
Read and print from thousands of top scholarly journals.
Already have an account? Log in
Bookmark this article. You can see your Bookmarks on your DeepDyve Library.
To save an article, log in first, or sign up for a DeepDyve account if you don’t already have one.
Copy and paste the desired citation format or use the link below to download a file formatted for EndNote
Access the full text.
Sign up today, get DeepDyve free for 14 days.
All DeepDyve websites use cookies to improve your online experience. They were placed on your computer when you launched this website. You can change your cookie settings through your browser.