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H. Nägele, S. Hashagen, M. Ergin, M. Azizi, S. Behrens (2007)
Coronary Sinus Lead Fragmentation 2 Years After Implantation with a Retained GuidewirePacing and Clinical Electrophysiology, 30
D. Cesario, M. Shenoda, R. Brar, K. Shivkumar (2006)
Left Ventricular Lead Stabilization Utilizing a Coronary StentPacing and Clinical Electrophysiology, 29
K. Ellenbogen, A. Hellkamp, B. Wilkoff, J. Camuñas, J. Love, T. Hadjis, Kerry Lee, G. Lamas (2003)
Complications arising after implantation of DDD pacemakers: the MOST experience.The American journal of cardiology, 92 6
O. Kowalski, J. Prokopczuk, R. Lenarczyk, P. Pruszkowska-Skrzep, L. Polonski, Z. Kalarus (2006)
Coronary sinus stenting for the stabilization of left ventricular lead during resynchronization therapy.Europace : European pacing, arrhythmias, and cardiac electrophysiology : journal of the working groups on cardiac pacing, arrhythmias, and cardiac cellular electrophysiology of the European Society of Cardiology, 8 5
P. Vardas, A. Auricchio, J. Blanc, J. Daubert, H. Drexler, H. Ector, M. Gasparini, C. Linde, F. Morgado, A. Oto, R. Sutton, M. Trusz‐Gluza (2007)
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M. Azizi, M. Castel, S. Behrens, W. Rödiger, H. Nägele (2006)
Experience with coronary sinus lead implantations for cardiac resynchronization therapy in 244 patientsHerzschrittmachertherapie & Elektrophysiologie, 17
H. Nägele, M. Azizi, S. Hashagen, M. Castel, S. Behrens (2007)
First experience with a new active fixation coronary sinus lead.Europace : European pacing, arrhythmias, and cardiac electrophysiology : journal of the working groups on cardiac pacing, arrhythmias, and cardiac cellular electrophysiology of the European Society of Cardiology, 9 6
C. Cock, E. Jessurun, C. Allaart, C. Visser (2004)
Repetitive Intraoperative Dislocation During Transvenous Left Ventricular Lead Implantation:Pacing and Clinical Electrophysiology, 27
V. Medina-Ravell, R. Lankipalli, G. Yan, C. Antzelevitch, Napoleon Medina-Malpica, Otto Medina-Malpica, Christopher Droogan, P. Kowey (2003)
Effect of Epicardial or Biventricular Pacing to Prolong QT Interval and Increase Transmural Dispersion of Repolarization: Does Resynchronization Therapy Pose a Risk for Patients Predisposed to Long QT or Torsade de Pointes?Circulation: Journal of the American Heart Association, 107
B. Hansky, J. Vogt, H. Gueldner, S. Schulte-Eistrup, B. Lamp, J. Heintze, D. Horstkotte, R. Koerfer (2007)
Implantation of Active Fixation Leads in Coronary Veins for Left Ventricular Stimulation: Report of Five CasesPacing and Clinical Electrophysiology, 30
(2007)
plantation of active fixation leads in coronary veins for left ventricular stimulation : report of five cases
E. Heist, Jagmeet Singh, T. Mela, J. Ruskin (2007)
Coronary venospasm causing chest pain during implantation of cardiac resynchronization therapy.Heart rhythm, 4 8
S. Punnam, Jeffrey-Michael Holiday, R. Janes, Rabih Touma, Haiyan Li, Mehul Patel, G. Abela, R. Thakur (2007)
Hemodynamic Collapse During Left Ventricular Lead ImplantationPacing and Clinical Electrophysiology, 30
M. Bristow, L. Saxon, J. Boehmer, S. Krueger, D. Kass, T. Marco, P. Carson, L. DiCarlo, D. DeMets, B. White, Dale Devries, A. Feldman (2004)
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Die kardiale Resynchronisationstherapie mittels Koronarsinus-Elektroden ist inzwischen eine etablierte Methode zur Behandlung der Herzinsuffizienz, wenn gleichzeitig eine kardiale Asynchronie vorliegt. Eine erfolgreiche Behandlung ist von der Platzierung linksventrikulärer Elektroden in der Regel via CS abhängig. Dieser Eingriff ist schwieriger als die Implantation konventioneller Schrittmachersysteme und bedarf sorgfältiger Vorüberlegungen. Ohne entsprechende Vorbereitung und Übung kann sich ein solcher Eingriff leicht zu einer zeitraubenden Katastrophe auswachsen. Es wird deshalb die CS-Implantationstechnik mit dem Fokus auf mögliche Komplikationen ausführlich beschrieben, basierend auf eigenen Erfahrungen von 500 Implantationen der Jahre 1999–2007 und einer Literaturrecherche.
Herzschrittmachertherapie + Elektrophysiologie – Springer Journals
Published: Jan 1, 2007
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